Privatlivspolitik for Fjand Badeby I/S

*Senest opdateret: November 2025

Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan Fjand Badeby I/S ("vi", "os" eller "vores") indsamler, behandler og beskytter personoplysninger om vores gæster og potentielle gæster.

1. Dataansvarlig

Fjand Badeby I/S er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.

Kontaktoplysninger:
Fjand Badeby I/S
Adresse: Bjerghuse 79, 6990 Ulfborg
E-mail: info@fjandbadeby.dk
Telefon: 217279906 / 53869600

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte os.

2. Typer af personoplysninger vi behandler

Vi behandler kun de oplysninger, der er nødvendige for at administrere og gennemføre din booking og dit ophold. Det kan omfatte:

  • Navn

  • Adresse

  • E-mail og telefonnummer

  • Oplysninger om booking og opholdsperiode

  • Betalingsoplysninger (dog opbevares disse som udgangspunkt af den platform eller betalingsløsning, du benytter)

3. Hvordan vi indsamler oplysninger

Vi modtager personoplysninger gennem:

  • Eksterne bookingplatforme (fx Airbnb og Booking.com)

  • Henvendelser via e-mail, telefon eller kontaktformular

  • Direkte bookinger via vores hjemmeside

Når oplysninger kommer fra en bookingplatform, behandles de i første omgang under platformens egne privatlivsvilkår, inden de videregives til os.

4. Formål og behandlingsgrundlag

Vi behandler dine personoplysninger for at:

  • Administrere og bekræfte din booking

  • Kommunikere med dig før, under og efter dit ophold

  • Håndtere betaling og fakturering

  • Udføre kundeservice og opfølgning

Vores behandlingsgrundlag er:

  • Opfyldelse af kontrakt (GDPR art. 6(1)(b))

  • Retlig forpligtelse i forhold til regnskab og bogføring (GDPR art. 6(1)(c))

  • Legitim interesse i at kunne yde god kundeservice (GDPR art. 6(1)(f))

5. Opbevaring og sletning

Vi opbevarer personoplysninger kun så længe det er nødvendigt:

  • Booking- og kontaktoplysninger opbevares i op til 2 år efter opholdets afslutning, medmindre der er behov for længere opbevaring.

  • Oplysninger, der indgår i regnskabsmateriale, opbevares i henhold til bogføringsloven i 5 år.

6. Deling af oplysninger

Vi deler kun personoplysninger, når det er nødvendigt for at levere vores service, fx med:

  • Rengørings- og servicepartnere

  • Nøgleservice eller lokal vicevært

Vi deler ikke oplysninger til marketingformål, og vi sælger aldrig personoplysninger til tredjepart.

7. Dine rettigheder

Du har ret til:

  • At få indsigt i, hvilke oplysninger vi behandler om dig

  • At få rettet urigtige oplysninger

  • At få slettet oplysninger, hvis betingelserne herfor er opfyldt

  • At gøre indsigelse mod behandlingen

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os via ovenstående kontaktoplysninger.

8. Sikkerhed

Vi beskytter dine oplysninger mod uautoriseret adgang, misbrug og tab gennem passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.

9. Ændringer

Vi kan opdatere denne privatlivspolitik, hvis vores praksis ændrer sig. Den nyeste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.

Har du spørgsmål til denne politik eller ønsker du at udøve dine rettigheder, kan du kontakte os.